2011. április 28., csütörtök

A blogolásról általában


Úgy gondoltam a naplómat stílusos lenne egy önmagára irányuló meghatározással rendbe tenni mielőtt belevágok a mélyebb témákba.
A blogolás manapság közkedvelt hobbi, és mondhatni divatos is. Ha valaki blogot ír az sokszor éppen csak annyit jelent, hogy az illető halad a korral és modern személyiség, illetve az alkotó számára azt az érzetet keltheti, hogy van aki figyel rá. Azt még sajnos nem jelenti önmagában, hogy az illető szokott gondolkozni. Nekem úgy tűnik, hogy kifejezetten közkedvelt a tinédzserek körében is, bár egy átlagos felnőtt nagyvárosi ember is vágyhat a figyelemre, mert a roppant zsúfoltság és tömeg miatt érezheti úgy, hogy magányos és elszigetelt ("mindenki senkije mindenkinek"). Sokszor olyan egy másik ember blogját olvasni mintha palackpostát találnánk a vízparton.
Véleményem szerint azért fontos, hogy egy blog ne csak erről -az elszigeteltség érzetének enyhítéséről- szóljon. Ahogy első bejegyzésemben írtam, szerintem az internet fontos szerepet játszhat az igazi eszmecserében.
Egy pillanatra itt meg kell, hogy álljak mert eszmecsere alatt én nem csevegést vagy beszélgetést értek. A legtöbb párbeszéd aminek fültanúja (és sokszor sajnos résztvevője) vagyok nemmás mint ki nem mondott szabályok által előre megrendezett jelenet. Mindenki felkap egy jelmezt, egy szerepet, és próbálja minél jobban eljátszani azt amit a szituáció diktál. Persze napról napra alkalmazkodunk az egymás által nyújtott alakításhoz, és előlépünk viccelődővé vagy éppen "megmondóemberré". Van akivel egy kis időre át lehet törni a színészkedés jegét és valódi gondolatokat és érzéseket mond ki, de általában ehhez valami enyhe sokkhatás vagy váratlan esemény szükséges... de a maradék tömény csacsogás marad. Az egész olyan mint egy tánc, nem a gondolatokról szól, nem azok vetélkednek egymással, érvekkel megerősítve, hanem inkább a két beszélgető fél érzéseié a főszerep. Ha például nem értek egyet valakivel -vagy csak kételkedek az igazában- , sértésnek éli meg, vagy legalábbis olyan szerepet játszik el mintha róla mondtak volna rosszat. De nem részletezem tovább, az áttetsző csacsogást mindenki jól ismeri, bár kibeszélni nem szokás (sajnos... pedig milyen mókás is lenne egymás alakítását kritizálni , pl : "Jaj de erőltetett volt a mű-nevetésed, legközelebb próbáld kicsit több beleéléssel !").
Eszmecsere alatt azt értem amikor a véleményeken van a hangsúly és az érveken, ahol esély van rá, hogy az egyik fél meggyőzze a másikat vagy legalábbis egy új megközelítési módot, új nézőpontot tárjon fel a másik számára ezzel növelve egymás tapasztalatát, szellemi rugalmasságát. Ahol valóban arra vagyunk kíváncsiak mit gondol a másik és mit tud hozzátenni a saját gondolatainkhoz, esetleg mint külső szemlélő, milyen gyenge pontokat talál a logikánkban, és nem azt nézzük hogyan és ki mondja, hanem azt, hogy mit. De fontos a kíváncsiság! A csevegéssel ellentétben az eszmecserénél mindkét félnek szándékában áll beszélni, egyikük sem a szituációból adódó kényszer miatt hallgatja végig a másikat. Ebből következik szerintem, hogy az internet kiváló talaja az eszmecserének. Egyrészt azért mert nincs szituációs kényszerítő erő, plusz nincsenek a gesztusból és hangsúlyozásból eredő félreértések. Illetve mivel az internetes eszmecserék résztvevői legtöbbször idegenek egymás számára, emiatt  az őszinteség (véleményem szerint egy jó partner legjobb tulajdonsága) is jobban érvényesül. Bár tökéletes gondolatátvitel még így sem lehetséges, hiszen a gondolataimat kódolom mikor szavakká formálom őket, ezzel is információvesztést idézek elő, plusz ugyanez a helyzet mikor valaki a szavaimat olvasva dekódolja az üzenetet.
Tehát ennek a blognak az eszmecsere a célja, szóval kérlek Titeket vágjunk bele együtt és vitázzunk , csereberéljünk gondolatokkal, commentelésre fel !

-s3r14L

4 megjegyzés:

  1. Szia!

    Kicsit száraz, de jól megfogalmazott, ámbár ijesztő lehet egy olyan embernek, aki vitázna, de nem tudja ennyire jól kifejezni magát írásban.
    Amíg a blog "kezdő" stádiumban van, egy érdekességről, egy figyelemfelkeltő témáról írnék. Nem azért hogy minden ember ide csődüljön, hanem azért, hogy megismerjék a blogot és az értelmesebbje maradjon eszmétcserélni, vitázni.
    6yuf4

    VálaszTörlés
  2. nagyon jó ez a pszichológiai megközelítése a hétköznapi valóságnak és bennem azt az érzést keltette, hogy itt valóban szó lesz valamiről, ami engem érdekelhet..

    én is rengeteget törtem ilyeneken a fejemet, kerestem a miérteket és mindenkit pszicho-analizáltam miközben beszéltem vele.. azt az érzést adta, hogy én felette állok, miközben nem is tud róla, hogy lehet többet megtudtam pár perc alatt, mint ő egy élet alatt magáról..

    és ez a rejtett "fegyver" adta azt az érzést számomra, hogy fontos vagyok és elsősorban mindenkinél feljebbvaló..

    --

    de ahogy telt az élet, azon kaptam magam, hogy kívülálló lettem.. lehet ismertem az emberi pszichét és le tudtam volna rajzolni folyamatábrán a különböző szituációban mondott mondatok hatását a fejlődéslélektan tükrében, ám senki sem állt mellettem és senkit se érdekelt, hogy valójában mi van velem..

    én meg sajnáltam magam, ami erőt adott és még sötétebbé tette a lelkem.. végül rájöttem, hogy ha túl sokat gondolkodik az ember, elfelejt élni, pedig azért születtünk le ide..

    HA NEM JÁTSZOM A JÁTÉKOT, AMIT A TÁRSADALOM DIKTÁL, AKKOR KILÖK MAGÁBÓL ÉS EGYEDÜL, MAGÁNYOSAN HALOK MEG ÉS AZ ÉLETEM SEM ÉRT EGY SORT SEM!

    :)

    VálaszTörlés
  3. @6yuf4

    Igazad lehet, de aki izgalomra vágyik az majd becsatlakozik a rázós részeken, és ha kedve lesz visszaolvas :)

    Amúgy köszi a commentet! :)

    VálaszTörlés
  4. @Névtelen

    Én még hiszek abban, hogyha nem tetszik a játék, nem muszáj játszanom, az életem akkor sem válik értéktelenné, hiszem hogy elkerülhető a magány ha rábukkan az ember a többi "kilökött"-re, de ha nem szállok be a nagy játékba, akkor biztosan nehezebben alakul a sorom. Szóval szerintem éljen a rögös út! Amíg bírom szusszal :)

    Köszönöm a commentet ! :)

    VálaszTörlés